Målgruppeanalyse som du kan bruge til noget

Målgruppeanalyse føring er en tre-trins proces. Det første skridt er at beskrive og profilere forskellige kundegrupper – markedssegmenter – der kan reagere på forskellige produkt- eller serviceydelser eller til en unik kommunikationsbesked og medie-blanding.

Målgruppeanalyse føring

Det andet trin er at vælge et eller flere af disse markedssegmenter til målretning. Endelig vil du udvikle positioneringsstrategier, som kommunikerer unikke produkt- eller serviceydelser, der er relevante for de enkelte målgrupper. Trin to og tre i processen klart dreje om nøjagtige beskrivelser af dine mål markedssegmenter. Dette kræver en grundig analyse af de to primære målkomponenter: demografisk og psykografisk segmentering.

Demografien på din målgruppeanalyse beskriver dets egenskaber ved observerbare og kvantificerbare faktorer, der kan omfatte alder, køn, geografisk beliggenhed, civilstand, uddannelsesniveau, erhvervstilstand, husstandsindkomst, race og religion. Kæmpe demografiske databaser gør det muligt for marketingfolk at målrette markedssegmenter ned til nabolaget. For eksempel er geografiske data kombineret med andre demografiske data en pålidelig forudsigelse for, hvem der bor hvor ved demografiske egenskaber. Dette er nyttigt til fast ejendom udvikling, lokalisering af nye detailforretninger, matchende varebeholdninger til naboskabsindstillinger og lokalitetsbaseret digital reklame. Placeringsbaseret annoncering leverer annoncebeskeder til smartphones i henhold til brugerens placering.

Målgruppeanalyse er vigtigt for at skabe et overblik over dine kunder

Demografiske data viser “hvem” sandsynligvis vil købe et produkt eller en tjenesteydelse. Psykologisk analyse deles ind i de motiverende aspekter ved købsadfærd for at give indsigt i “hvorfor” folk køber et bestemt produkt eller en tjeneste. Det klassificerer målgruppeanalyse af psykologiske faktorer som livsstil, interesser, overbevisninger, holdninger, holdninger, interesser og adfærd. Markedsfører er generelt enige om, at forhåbninger er mere forudsigelige for købsadfærd end demografiske data. For eksempel ville en timebaseret fastfood klerkes købsadfærd sandsynligvis være i modstrid med hendes demografiske, da hun drømmer om at blive distriktsleder med ansvar for flere butikker. Jo større sandsynlighed er, at hun køber ting, som forbedrer hendes syn på sig selv, hvilket er en psykografisk livsstilsmarkør.

Indhentning af dataene

Der er en overflod af demografiske data i det offentlige område, der er let tilgængeligt til ringe eller uden omkostninger. US Census Bureau befolkningsrapporter giver et verificeret overblik over oplysninger i en række forskellige formater og fra en række undersøgelsesperspektiver. Erhvervelse af psykografiske data kræver større indsats.

Hvad skal du vide omkring målgruppeanalyse

Start med web-baserede ressourcer, som Nielsen PRIZM livsstilsrapporter, der undersøger livsstilene i segmenterede sociale grupper. Du kan også oprette din egen undersøgelse ved hjælp af ressourcerne hos onlineundersøgelsesudbydere. Endelig overveje at outsource dit forskningsprojekt til et forskningsfirma. Professionelle marketingforskningsselskaber kan designe og gennemføre undersøgelser og udføre fokusgrupper for at udforske de psykografiske profiler på målgruppeanalyse, der er relevante for din virksomhed.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.