Skrabejulekalender er en populær marketing strategi

deres skrabejulekalender

Når folk spørger mig om, hvornår de skal slukke deres skrabejulekalender og begynde at planlægge deres julekampagne, fortæller jeg dem “sidste måned.” Det er ikke en vittighed.

Det er svært at vide, hvornår du skal begynde at planlægge og køre dine Facebook-annoncekampagner til enhver stor begivenhed, uanset om det er jul, valentinsdag eller endog noget uklart begivenhed som nationalsekretærens dag (den 27. april næste år).

Og alligevel planlægger, forbereder og er klar er en vigtig del af at slå dine konkurrenter ud og få disse salg.

Udvikling af en marketing kalender garanterer, at du ikke går glip af vigtige muligheder. Vi ønsker at sikre, at du aldrig vil glip af din chance for at knuse et feriesalg nogensinde igen.

I dette indlæg skal vi begynde at forberede din social mediamarketing kalender. Lær, hvornår du skal køre din Facebook-annoncekampagne for hver større ferie og fremhæve nogle mindre helligdage, du kan bruge til at gavne dine marketingkampagner.

Du ved hvordan og hvornår du skal køre dine kampagner, og du kan downloade vores komplette skrabejulekalender, så du vil altid være klar.

Hvorfor har jeg brug for en marketing kalender?

Så hvorfor skal du planlægge ferien så tidligt? Dette er en af ​​de første ting, du vil se, når du kigger på vores skrabejulekalender, så lad os gå videre og adressere det nu.

Find den rigtige julekalender til dit firma

Kampagneplanlægningen starter tidligt. Du skal have en næsten fuld socialmediekalender, der er udarbejdet på forhånd for store helligdage. På denne måde virker det på din markedsføring, du ved, at du har alle baser omfattet, og du kan koordinere organiske kampagner med Facebook-annoncer, hvis du vælger. Dette kan give dig mere tid til at evaluere dit publikum og se, hvilke typer indhold de reagerer på, og som tilbyder dig tror, ​​at de ville være mest interessante for dem.

Du bør også have dine kampagner planlagt, prepped og klar til at gå. Det er ingen hemmelighed, at planlægning af Facebook-annoncer kan tage et stykke tid. Du skal vælge dine billeder, oprette dit tilbud og gøre alt copywriting. Og så kom med yderligere variationer til split test.

Plugging af kampagnerne i software og dobbelt kontrol af alt tager lidt tid (selv med AdEspressos usædvanligt brugervenlige software), og hvis dine annoncer bliver sendt tilbage til dig og afvist, vil du have tid til at rette dem. Det sidste, du vil have, er at begynde at køre dine kampagner et par dage før Black Friday kun for at blive afvist af Facebook, og du mister vigtige salgstider over noget, der kunne have været undgået.

Hvor meget gør en skrabejulekalender

Forberedelse af en markedsføringskalender giver dig også tid til at sikre dig, at du har nok produkt på lager, at du har knust tallene på rabatterne for at sikre, at du stadig gør en fortjeneste, og at du har lavet din forskning om, hvornår forsendelsen vil faktisk garantere ankomst.

Du vil have alt på plads, især da i løbet af en stor begivenhed, er det sidste, du vil gøre, at scrounge sammen markedsføringsmaterialer, der skulle have været gjort for mange år siden.

Nøglehandelsdatoer & Hvornår skal du forberede

Det er det, vi virkelig vil komme til, ikke? Vi vil gerne vide, hvad årets største shoppingdage er, og når vi skal begynde at gøre os klar, så kan vi tilføje dem til vores skrabejulekalender.

Det er nemt at se på den liste og tænke “det er godt.” Men så når du overvejer at du skal planlægge disse kampagner mindst en måned i forvejen – og nogle gange flere – bliver det meget stressende.

Dette gælder især i slutningen af ​​året ferie sæson; 47% af brugerne begynder at tænke på feriegaver før november, og det sociale medieforbrug vil stige fra begyndelsen af ​​oktober til nytår, når det endelig vil komme til top.

Vi ønskede at afmystificere processen.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.